kuriyama kaoru designMOS FOOD SERVICES, INC.Crown Package Co., Ltd.daiopackage Co., Ltd.15This package was developed as the third installment in the “irogami” brand series for aluminum chopsticks with color anodized finishes. While previous designs in the series featured curved forms, this package adopts sharp angles in response to the product’s shape. Careful consideration was given to the unboxing experience, ensuring that the impression during opening aligns seamlessly with the product itself. The color window allows the texture and form of the chopsticks to be visible, enabling a single package design to accommodate various color variations. The minimal use of printing helps reduce costs. While maintaining brand consistency, the package is designed to flexibly adapt to future product expansions.In conventional packaging, the content was wrapped in an inner sheet and then placed inside the package. This innovation now allows consumers to enjoy it easily with one hand, while the removal of the inner sheet also enhances the product’s appearance. The zipper at the opening has been designed to resist tearing even when stacked, yet still opens smoothly. These improvements have resulted in greater operational efficiency, a 15% reduction in the paper used for packaging, and an annual reduction of approximately 7.2 tons of plastic. Eliminating the need for product identification labels has reduced paper consumption by about 3.1 tons per year, equivalent to a decrease of roughly 44,800,000 cm² in surface area. This initiative has contributed to reducing environmental impact and cutting material costs.This hanging display can be easily assembled by simply pulling the strings. Anyone would be able to assemble it without issue. It’s also collapsible to minimize shipping volume. Great for carbon deduction economic efficiency.and kuriyama kaoru design株式会社モスフードサービス株式会社クラウン・パッケージ大王パッケージ株式会社ブランド「irogami」の第三弾として開発された、カラーアルマイト加工のアルミ箸のパッケージ。これまで曲線的な造形を特徴としてきた世界観に対し、本作では箸という製品形状に呼応し、鋭角的なフォルムを採用した。パッケージと製品の印象にずれが生じないよう、開封時の体験まで考慮している。色確認窓は、製品の質感や形状も視認できる構造とし、1種類の外装でカラーバリエーションに対応。印刷を最小限に抑える工夫によりコスト削減を図った。ブランドとしての一貫性を保ちながら、今後の拡張にも柔軟に応じられる設計である。従来品ではドッグシートに商品を包み、パッケージに入れ提供していたが、今回の改良により、簡単にワンハンドで食べることが可能となり、ドッグシートが無くなったことで、商品の見栄えが改善された。開封部ジッパーは積み重ねても破れることが無く、かつ破りやすくなるよう工夫を施している。これらの改良により、オペレーションの改善とパッケージの紙使用面積の15%削減、プラスチック年間使用量約7.2t削減に繋がった。また、商品識別シールも不要になり、当該シールでの紙使用量を年間約3.1t削減、面積では年間約44,800,000cm2削減となった。今回の取り組みにより環境負荷の低減と資材費の削減に繋がっている。ハンガー什器の紐で吊る力を利用し、紐を引っ張るだけで、形状が完成する構造です。誰にでも簡単に組み立てられ、梱包サイズも最小に抑えることが可能です。Package Design Awardirogami chopsticksAccessible Design Award“Hot dog Container” with improved appearance and easier eatingAccessible Design AwardPull Down Hanging Displayパッケージデザイン賞『irogami 箸』アクセシブルデザイン包装賞『パッケージの改良でより美しく食べやすく「ホットドッグパッケージ」』アクセシブルデザイン包装賞『キュッと吊り下げ什器』
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