EIGHT BRANDING DESIGN Co., Ltd.Sazae Foods Co., Ltd.Nagatanien Co., Ltd.Dai Nippon Printing Co., Ltd.NIPPON PAPER CRECIA CO., LTD.14Since its founding in 1957, Sazae has been dedicated to creating delicious foods beloved across Hokkaido. In 2024, the company rebranded itself as a specialist in Ohagi (sweet rice cakes) and Onigiri (rice balls). The new brand logo, designed in bright, vibrant colors, incorporates the shapes of its signature products. Packaging has also been refreshed with a clear “label system” the product name and displaying description, allowing to effectively communicate its commitment to quality and authentic taste—even in self-service environments such as supermarket shelfs. The consistent label design unifies the appearance of its diverse product lines, presenting a cohesive and recognizable brand image in stores.the brand As a new style of ochazuke, we have launched a convenient cup-style version with rice included which will be ready just by pouring hot water into a cup and allows you to relax anytime, anywhere. ochazuke Conventional cup-style required multiple steps to prepare because it used sterile rice while this new version employs a direct-fill process that can be eaten simply by opening the lid and pouring hot water. This innovation is made possible by cups lined with aluminum-foil laminate, which offer enhanced barrier properties to support direct filling. We designed this product for busy people pressed for time, so they can enjoy ochazuke wherever they are, offering a comforting, reassuring break in their day.the redesigning By conventional cylindrical wet tissue bottle into a square shape, we have created a form that fits neatly on tables and in storage spaces while also emphasizing aesthetics. The use of snap-on lid allows the bottle to be slimmer, and with the outer film removed for use, the overall appearance is kept simple and clean. The black-based design, enhanced with a textured finish and glossy brand logo, conveys a sense of luxury. A newly developed dispensing opening also makes it easier to set the sheets, improving usability. Compared to the traditional cylindrical design, pallet loading efficiency has been increased by approximately 25%*, contributing to lower CO2 emissions.*Compared to the conventional model.1957年の創業から、北海道で愛されるおいしい食品づくりを続けてきたサザエ。2024年「おはぎとおむすびのブランド」としてリブランディング。ブランドロゴは主力商品であるおはぎとおむすびの形を盛込み、明るく活力のあるカラーでリニューアルした。パッケージデザインは商品名と説明が入った「ラベルシステム」を開発し、スーパーの一角など接客のない店舗においても、商品のこだわりや味の特長をきちんと伝えられるようデザイン。商品にラベルが貼られることでバラバラになりがちな店頭イメージを整える効果も狙った。「新しいお茶づけのカタチ」として、いつでもどこでもホッとできる、カップにお湯を注ぐだけのごはん入りお茶づけを発売した。従来のカップ茶づけは、無菌米飯を使用しているため食べるまでに数工程をかける必要があったが、本品はフタを開けてお湯を注ぐだけで食べられるよう、直充填商品にした。内面にアルミ箔を貼り合わせてバリア性を高めたカップを使用することで、直充填を可能にした。日々仕事や時間に追われるお客様に“いつでも・どこでもお茶づけを食べて「ホッと一息、安らげる安心感」”を提供していく。市場で主流の円筒型ボトルタイプのウェットティシューを四角型にすることで、卓上や収納スペースにすっきり収まり、美しさを追求したデザインを実現しました。はめ込み式キャップを採用することでボトルをスリム化し、外装フィルムを剥がして使うことでシンプルな外観を実現。ブラックを基調としたデザインに、全体を覆うシボ加工と光沢仕上げのブランドロゴを施し、高級感を表現しました。さらに、新開発の取り出し口によってシートをセットしやすく、使いやすさも向上させています。従来の円筒型に比べてパレットへの積載効率が約25%※向上し、CO2排出量削減にも貢献しています。※従来品との比較株式会社エイトブランディングデザインサザエ食品株式会社株式会社永谷園大日本印刷株式会社日本製紙クレシア株式会社★パッケージデザイン賞/アクセシブルデザイン賞Package Design AwardSAZAEPackage Design AwardCup Ochazuke Nori, Cup Sake ChazukePackage Design Awardscottie Perfect Fit wet wipesパッケージデザイン賞『サザエ』パッケージデザイン賞『カップ入り お茶づけ海苔、カップ入り さけ茶づけ』パッケージデザイン賞『スコッティ パーフェクトフィット ウェットティシュー』Good Packaging
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