日本パッケージングコンテスト2025
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ASAHI BREWERIES, LTD.ALTEMIRA Co., Ltd.NIPPON NATIONAL SEIKAN CO, LTD.Nippon Design Center, Inc.SHISEIDO Co., LTDKao CorporationYOSHINO KOGYOSHO CO., LTD.12“The Asahi SUPER DRY and DRY CRYSTAL by thermochromic ink” feature temperature-that sensitive changes color according to the can’s temperature. When chilled the refrigerator, the Dry Curve—a visual representation of Asahi SUPER DRY’s signature rich flavor and crisp finish—on the can turns an ice-blue hue, signaling the contents are cold. This that packaging allows consumers to visually experience the appeal of Asahi SUPER DRY - chilled and dry - and of DRY CRYSTAL - crisp and refreshing taste.cans designed in ink their exterior Designed for brush-integrated sunscreen loose powder, this packaging boasts a sleek, compact form that enhances portability. The removable brush ensures hygienic application with every use. Additionally, eco-friendly paper-pouch refills are available, making this product both sustainable and ideal for long-term use. This is a newly developed, baby-friendly body wash container designed to make bath time enjoyable for both parents and children. When squeezed, the container dispenses a jet-like stream of fluffy foam, capturing children’s attention and transforming a dreaded bath routine into a playful experience. To ensure functionality, the outlet diameter, resin quantity, and mesh fineness have been optimized to reduce the force required while still producing a rich, foamy lather. The bottle features an eccentric shape that allows foam to be dispensed even when tilted. Made from non-slip matte PP, it is easy to dispense foam for children and safe to use even with wet the dispensing hands. channel and the air return channel are separated, enabling smooth air refilling and improving overall usability.In addition, in 『アサヒスーパードライ/ドライクリスタル 示温インキデザイン缶』は温度によって色が変化する示温インキを外面塗料に採用した缶になります。この缶は冷蔵庫でよく冷やすと、缶体の「辛口カーブ※」が氷をイメージした青色に変化し、中味液が冷えた状態であることが一目で分かるようになります。「アサヒスーパードライ」の真の旨さである「冷え×辛口」、「ドライクリスタル」の「冷え×透明感ある味わい」を視覚的にも楽しめるパッケージとなっています。※「辛口カーブ」とは「アサヒスーパードライ」の特長である「飲んだ瞬間の飲みごたえ、瞬時に感じるキレのよさ」を視覚化したものブラシ一体型の日焼け止めルースパウダー。持ち運びに適したサイズで、ブラシのみを取り外すことが可能なため、常に清潔に使用することができます。また、環境に配慮した紙製パウチで設計されたレフィルも配置しており、より長くお使い頂ける製品となっています。親子のバスタイムを楽しく彩るベビー向け全身洗浄料の容器を開発した。ボトルをスクイズするだけで出てくるジェット状の泡に子供は興味津々。この容器でお風呂嫌いを解決できること間違いなし。使いやすさも追求し吐出口の孔径やボトル樹脂量、メッシュの細かさを設計することでスクイズ力の低減とモコモコした泡質を両立させた。ボトルの形状は容器を傾けて使用しても泡が吐出できる偏心形状とし、材質には滑りにくいマットPPを採用することで子供に泡をかけやすく、濡れた手でも安心して使用できる。さらに吐出流路とスクイズバック用の空気流路を分けることでスムーズなスクイズバックを実現し、ハンドリング性も向上させている。アサヒビール株式会社アルテミラ株式会社日本ナショナル製罐株式会社株式会社日本デザインセンター株式会社資生堂花王株式会社株式会社吉野工業所★包装アイデア賞Packaging Idea AwardAsahi SUPER DRY/DRY CRYSTAL (can designed by thermochromic ink)Packaging Idea AwardANESSA Perfect UV Brush-on PowderPackaging Idea AwardMerit baby body soap包装アイデア賞『アサヒスーパードライ/ドライクリスタル 示温インキデザイン缶』包装アイデア賞『アネッサパーフェクトUVブラッシュオンパウダー』包装アイデア賞『メリットベビー全身泡ソープ』Good Packaging

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