日本パッケージコンテスト2024
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Beverage Packaging Award“Asahi SUPER DRY” Eco-Friendly CartonASAHI BREWERIES, LTD.RENGO CO., LTD.Cosmetics Packaging AwardELIXIR TOTAL V FIRMING CREAMSHISEIDO CO., LTD.M∙F∙V Co., LTD.Cosmetics Packaging AwardSENSAI UTM THE CREAM N SPECIAL EDITIONKao CorporationKaikado Co.Ltd.YOSHINOKOGYOSHO CO., LTD.飲料包装部門賞『アサヒ スーパードライ エコフレカートン』アサヒビール㈱レンゴー㈱エコフレカートンは当社の従来の外装カートンと比較し、サイドフラップ(箱の短側面の開け口)部分の紙の使用面積を3.8%削減した環境配慮型カートン。当社ビール類の全商品をエコフレカートンに切り替えた場合、年間で約1,100tの紙と900tのCO2を削減できる。構造は、350ml缶の6缶エコパックを4セット梱包できる0407形をベースとし、箱の長側面二面に開封口とミシン目を、短側面の内フラップにミシン目を配置し、簡単に上半分を切り取って店頭陳列形態になるシェルフレディー形式。長短両側面のミシン目終端は縦の稜に向かって上向きにカーブし、開封時に稜が切れるよう誘導するため、切り取った箱の上半分が一枚の平面状になり、かさばらず捨てやすい。化粧品包装部門賞『エリクシール トータル Vファーミングクリーム』㈱資生堂エム・エフ・ヴィ㈱付け替えレフィルを配置することで、プラスチック使用量削減。たるみ悩みに対応するクリームであることを暗示した容器フォルムで高機能感・効果感を表現したデザイン。直線と曲線を組み合わせたフォルムで高機能と心地よさを共存させ、引き締め・引き上げの効果感を逆テーパーのフォルム・天面の曲面により表現。また、ゆるがない強さをゴールド×ブラウンカラーで表現。化粧品包装部門賞『センサイ UTM ザ クリーム N スペシャルエディション』花王㈱㈱開化堂㈱吉野工業所日本の伝統工芸品の一つである「茶筒」を利用して化粧クリーム容器を製作した。茶筒は日本で最も古い歴史を持つ手作り茶筒の老舗開化堂の茶筒を採用した。開化堂の作る茶筒は、金属製で蓋を本体の上に載せて手を離すと、その自重でスーッと蓋が閉じていくという特徴があり、その絶妙な閉まり方を再現するために職人が一つ一つ丁寧に調整をして茶筒を作り上げている。本製品でもその特徴を保持することが求められたが、手作りが故、一品一様の形状、寸法に大きなばらつきがあるため、茶筒の良さを活かしたままクリーム容器に昇華させるべく試行錯誤しながら作り上げた。23Compared to our conventional outer cartons, the eco-friendly ‘‘Ecofre’’ carton is designed with 3.8% less paper usage for the side flaps (the opening area on the short sides of the carton), making it more environmentally conscious. If Ecofre were applied to all our beer products, approximately 1,100 tons of paper and 900 tons of CO2 emissions could be reduced annually. The basic structure is a type 0407 carton, capable of holding four sets of six 350ml can eco-packs, with openings and perforations added to the two long sides. The perforations on the inner flaps of the short sides allow the top cover to be easily removed, converting the box into a shelf-ready display. Additionally, the perforation ends on the long and short sides curve upwards to a vertical edge, ensuring that the removed top cover becomes a flat piece, reducing bulk and making disposal easier. A refill reduces the amount of plastic used. The design suggests that the cream addresses sagging skin problems and expresses a sense of high functionality and effectiveness. The form combines straight lines and curves to create and comfortable feel, while the inverted taper form and curved top surface express a sense of tightening and lifting effects. The gold and brown colors express a sense of unwavering strength.functional a highly The packaging is developed using a tea caddy, one of Japan’s traditional handicrafts. The tea caddy for this cosmetic cream container long-established manufacturer with the longest history of handmade tea caddies in Japan. A distinctive feature of Kaikado’s metal tea caddies is that when the lid is placed on the body and released, it smoothly closes under its own weight. Each tea caddy is meticulously adjusted by craftsmen to achieve this exquisite closing mechanism. these features into our packaging, we went through trial and error to develop a cream container that retains the benefits of the tea caddy while addressing the challenges posed by the slight variations in shape and dimensions inherent to handmade products. is made by Kaikado, a Incorporating

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