Confectionary Packaging AwardCO・OP Salt-Free Mix Nuts 20 packs(360g)Japanese Consumers’ Co-operative UnionBeverage Packaging AwardVegetable Lactobacillus Drinks “Labre”KAGOME CO., LTD.CRESCO CORPORATIONMA PACKAGING CO., LTDBeverage Packaging AwardJA ZEN-NOH Cheers for Dairy Farming Series: Matcha Milk/Milk Tea Made with Over 50% MilkNational Federation of Agricultural Cooperative AssociationsDaiwa Can Company★部門賞菓子包装部門賞『CO・OP食塩不使用ミックスナッツ 20袋(360g)』日本生活協同組合連合会アーモンド・ピーナッツ・カシューナッツ・くるみ4種類の食塩不使用ミックスナッツ。紙箱に個包装20袋入りの商品。過去ご利用された組合員からの「紙箱がたたみにくい」という声を受け、包装設計とパッケージデザインの変更を実施。紙箱廃棄時に親指で押し開くだけで簡単にたためるよう、底面の両端にミシン目と「ここから押し開くと箱がたためます。」という目印を新たに追加。同時に紙箱中面に「たたんでくれてありがとう」というメッセージを入れることで組合員とのコミュニケーションがとれるデザインとした。紙箱天面にはナッツの種類が一目でわかる線画イラストを表示。紙箱は環境にも配慮したFSC認証包材を使用。飲料包装部門賞『植物性乳酸菌ラブレ』カゴメ㈱㈱クレスコ㈱エムエーパッケージングプラスチック使用量削減(28t/年)使用量削減と、それに伴うCO2削減を目的に、ストローレスの開発を実施。ストローレスにすることで、お客様はアルミ蓋を開封して飲むことが必須となるため、アルミ蓋の開けやすさと密封担保の両立が設計の大きなポイントとなった。工夫点として①蓋形状の変更(つまみ付与)、②蓋材質の変更(破れにくく)、 ③最適シール条件の探索を実施。上記3点を元に、開封性向上と密封担保を維持し、ストローレスを達成した。飲料包装部門賞『JA 全農 酪農を応援シリーズ 牛乳を50%以上使用した抹茶ミルク・ミルクティー』全国農業協同組合連合会大和製罐㈱本製品は、新型コロナウイルス禍による牛乳の需給緩和をきっかけとして、消費拡大や酪農への理解醸成を目的に開発した「日本の酪農を応援」シリーズである。容器にアルミボトル缶を採用し、レトルト殺菌することで、牛乳を50%以上使用しながらロングライフ化を実現。常温保存かつ賞味期限9か月と長く楽しんでもらうことができる。また、広口設計によって、消費者はミルクリッチ感をより直接感じることができる。裏面の広告欄には、酪農関係者による川柳や全農酪農部の思いを込めたメッセージ、酪農情報を発信するウェブページへの二次元コードを掲載。乳飲料を通じて、牛乳のおいしさを伝えるとともに、情報発信ツールとしても機能している。22Salt-free mixed nut assortment with four varieties: almonds, peanuts, cashews, and walnuts. Packaged in a paper box, the product contains 20 individually wrapped bags. In response to feedback from CO-OP members who found the conventional box design difficult to fold, both the packaging and visuals have been updated. A perforation with the message “Push open from here to fold the box” has been added to both ends of the bottom surface, making it easy to fold by simply pressing with a thumb. Additionally, a friendly “Thank you for folding” message is printed inside the box to create a personal connection with members. Line drawings on the top of the box clearly display the types of nuts at a glance. This paper box is made from environmentally conscious FSC-certified material.have developed We strawless packaging aimed at reducing plastic use by 28 tons per year, thereby lowering CO2 emissions. Since the packaging no longer includes a straw, consumers now open the aluminum lid to drink directly. The key challenge was to ensure both ease of opening and the lid’s sealability. To address this, we implemented three key innovations: 1) redesigning the lid shape by adding a pull tab, 2) using a tear-resistant material for the lid, and 3) optimizing the sealing conditions. As a result, we successfully introduced a strawless product with an improved opening mechanism while maintaining sealing performance.This product is part of the “Support Japanese Dairy Farming” series, developed to boost consumption and raise awareness about dairy farming in Japan, following shifts in the milk supply-demand balance caused by the COVID-19 pandemic. By using an aluminum can bottle processed through retort sterilization, the product achieves a long shelf life while maintaining a content of over 50% milk. It can be enjoyed for up to 9 months when stored at room temperature. The wide-mouth design allows consumers to fully enjoy the richness of the milk. On the back of the bottle, the advertising section features a Senryu poem written by someone involved in dairy farming, a message from the Zen-Noh Dairy Department, and a 2D code that links to a webpage with more information about dairy farming. This is dairy beverage that conveys the delicious taste of milk while serving as a tool for sharing information.Good Packaging
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