日本パッケージコンテスト2024
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Packaging Idea AwardIka-su! Mentai-SUSHIFukuya Co., LTDPackaging Idea AwardALBLANC BODY SERUM CREAMKao CorporationYOSHINO KOGYOSHO CO., LTD.Packaging Idea AwardIndustry- Academia- Government Partnership Project Kitchen KUMA TABETARUCOW PACK CO., LTD.Kitchen KUMAAichi Prefectural IWAKURA SOGO Senior High SchoolIwakura Society of Commerce and Industry包装アイデア賞『イカす!めんたい寿司』㈱ふくや今まで明太子と寿司の組み合わせは、苦みを感じることにより市場では一般的ではありませんでした。明太子NO1メーカーとして、苦みを感じない寿司用の明太子を開発し、イカと明太子の押し寿司を上市しました。コロナが明け、福岡にも観光客の賑わいが戻ってきており、観光地での“コト”消費として、即食タイプの明太子の押し寿司を準備しました。また、同時に、全国の方には、物販用で冷凍タイプも準備しました。イカの切り身から、赤い明太子と緑の大葉が透けることを意識しパッケージも半透明にし、明太子の粒をモチーフにイカをドットで表現しました。内箱には醤油でにじまないように表面加工を施し、押し寿司の皿代わりにすることもできます。包装アイデア賞『アルブラン ボディセラムクリーム』花王㈱㈱吉野工業所従来のチューブ容器では、肌に直接塗る際に、広い範囲にクリームを出そうとすると、クリームが太く出てしまうため、クリームが肌の上から転がり落ちたり、太く出たクリームを何度も拡げたりすることがストレスとなっていた。今回、ヒンジキャップの吐出口を薄く幅広いヘラ形状に設計することで、片手で簡単にキャップを開けられ、肌に出すとクリームがなめらかに広がり、肌に心地よくなじむようなチューブ容器を開発した。更に、キャップを横方向(塗る方向と90°ずれた方向に開くように配置することで、腕、脚、首元から胸元に塗る際に、キャップにクリームが付着せず、視認しながら邪魔にならずストレスなく使えることを実現した。包装アイデア賞『産学官連携プロジェクトキッチンくま 食べタル』カウパック㈱キッチンくま愛知県立岩倉総合高等学校岩倉市商工会カウパック×岩倉総合高校×岩倉市商工会の産学官連携プロジェクトで高校生と一緒に考案したデザインとパッケージ。岩倉総合高校から「企業との連携の取組で起業家精神を生徒に芽生えさせたい」との強いオファーを受け、老舗和洋食屋キッチンくまとのコラボレーションで商品化に至った。キッチンくまのアットホームな雰囲気を「くまファミリー」で表現しつつ、4種類の食べるタルタルソースを色使いと使用例のイラストで視覚的に分かりやすくした。更に、4種類をセットにして並べると大きな「くま店長」が現れ、箱を開けた時に感動を与えるデザインとなっている。11Until now, the combination of seasoned pollack roe (mentaiko) and sushi was uncommon due to its bitter taste. As the No.1 manufacturer of mentaiko, we developed special mentaiko for sushi without and launched pressed mentaiko sushi with squid. With the Covid-19 pandemic behind us, Fukuoka is again attracting ready-to-eat tourists. So, we offer mentaiko pressed sushi at tourist attractions, perfect “experiential” consumption. Additionally, frozen versions are available for nationwide sales. The packaging features a translucent design to showcase the red mentaiko and green shiso leaves through the squid fillet. The squid dots symbolizing mentaiko as a motif. The inner box has a surface treatment to prevent soy sauce from seeping out and can also serve as a plate for the pressed sushi.producing bitterness for incorporates design With conventional tube containers, applying cream directly to large areas of the skin often results in the cream coming out too thick, causing it to roll off or requiring repeated efforts to spread it evenly. This time, by designing the outlet of the hinged cap in the shape of a thin, wide spatula, we have developed a tube container that can be easily opened with one hand and allows the cream to spread smoothly and evenly upon application. is designed to open horizontally (90° from the direction of application), preventing cream from sticking to the cap and ensuring it doesn’t obstruct your view when applying to areas like the arms, legs, neck, or chest, making for a stress-free experience.In addition, the cap The packaging design was developed through an industry-academia-government partnership project involving COW PACK CO., LTD., Iwakura Sogo Senior High School, and the Iwakura Society of Commerce and Industry, inspired by ideas from the students. The product was created in collaboration with Kitchen Kuma, a long-established Japanese-Western style restaurant, in response to a strong request from Iwakura Sogo Senior High School to “foster an entrepreneurial spirit in our students through cooperation with businesses.” The Kuma Family -which means bear family- reflects the home-like atmosphere of Kitchen Kuma, while the colors and illustrations depict the use of four types of chunky tartar sauce, making it visually easy to understand. In addition, a large ‘Manager Kuma’ character appears when the four sauces are lined up as a set, creating an eye-catching design when the box is opened.

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